بهبود کیفیت و اعتبار بخشی

Kasra Hospital

رسالت بیمارستان

بيمارستان کسری به عنوان یک بیمارستان خصوصی با اتکا به اصول علمی و پیشرفته پزشکی و نیروی انسانی کارآمد و با اجرای قوانین و مقررات وزارت متبوع ارائه دهنده بالاترین سطح خدمات ایمن درمانی، مراقبتی، تشخیصی و توانبخشی و بهداشتی به کلیه مراجعین محترم می باشد به نحوی که این خدمات منجر به بهترین نتیجه درمانی و ارتقاء سطح سلامت جامعه و بالاترین رضایت مراجعین گردد.

Mission

Kasra Hospital as a private hospital relies on the advanced medical scientific principles and the rules and regulations of the Health Ministry, providing the highest level of the secure therapeutic, diagnostic, and rehabilitation services for all reputed patients are appreciated with the best health care services subject to the health care promotion and highest customer satisfaction.

Vision-Icon

بهبود کیفیت معرفی واحد

مسئول بهبود کیفیت: خانم زینب دهقان، کارشناس ارشد پرستاری

حسب ابلاغیه وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص استقرار سیستم اعتباربخشی در مراکز ارائه خدمات سلامت، واحد بهبود کیفیت بیمارستان کسری از سال 1389 تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران شروع بکار کرده است. دفتر بهبود کیفیت تحت نظارت مستقیم مدیرعامل بیمارستان فعالیت می نماید.

شرح وظایف و مسئولیت ها

  1. تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت اجرایی بیمارستان
  2. تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان.
  3. تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه سازی برنامه های بهبود کیفیت، ارتقا ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتباربخشی.
  4. هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های بهبود کیفیت در بیمارستان
  5. پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت،داده ها،اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها
  6. تدوین سیستم ها و فرآیندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده.
  7. تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی،قابل اندازه گیری،قابل دستیابی و زمان دار جهت فرآیندهای مختلف بیمارستان.
  8. تصویب و ابلاغ خط مشی و روش های دریافتی از واحدهای مختلف بیمارستان.
  9. نظارت بر روند و اجرای خط مشی و روش های بیمارستان
  10. پیگیری و هماهنگی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در واحدهای مختلف بیمارستان.
  11. ایجاد نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی و غیرپزشکی در بیمارستان.
  12. هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در کل بیمارستان
  13. نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های بیمارستانی
  14. مشارکت در ممیزی داخلی بیمارستان در راستای استانداردهای مختلف

ایمنی بیمار معرفی واحد

مسئول ایمنی بیمارستان:
کارشناس هماهنگ کننده ایمنی:

شرح وظایف و مسئولیت ها

  1. نظارت میدانی بر روند پیشرفت برنامه های عملیاتی ایمنی
  2. نظارت و هماهنگی با تیم مدیریت اجرایی در خصوص چالش ها و موانع پیشرفت برنامه های مرتبط با ایمنی
  3. پاسخگویی تمامی موارد مرتبط با ایمنی اعم از ایمنی بیماران، مراجعین، كاركنان و بیمارستان
  4. اثربخشی اقدامات انجام شده برای ارتقاء ایمنی بیماران
  5. پایش اثربخشی اقدامات انجام شده برای ارتقاء ایمنی بیمار
  6. تعیین ، پایش و اندازه گیری شاخص های ایمنی بیمار
  7. تحلیل شاخص های ایمنی در فواصل زمانی منظم
  8. گزارش نتایج شاخص های ایمنی حداقل سه ماه یكبار
  9. نظارت مسئول ایمنی بر اجرای اقدامات اصلاحی مصوب تیم مدیریت اجرایی
  10. مشاركت در بازدیدهای منظم و مدون مدیریتی
  11. ارزیابی پیشگیرانه خطاهای پزشكی
  12. شناسایی عوامل تهدید كننده زیرساختی در بروز خطاهای پزشكی
  13. ارزیابی و شناسایی عوامل تهدید كننده فرآیندی در بروز خطاهای پزشكی
  14. تهیه و بررسی فهرست و اولویت بندی عوامل تهدیدكننده زیرساختی و فرآیندی و خطاهای احتمالی پزشكی
  15. برگزاری سمینار/ كنفرانس هایی با موضوع خطای پزشكی با محوریت كمیته مرگ و میر در بیمارستان
  16. آموزش و اطلاع رسانی تجربه های واقعی بیمارستان و گزارش نتایج ارزیابی های پیشگیرانه خطاهای پزشكی به كاركنان
  17. موارد مرگ غیر منتظره و عوارض بیمارستانی(RCA (
  18. آموزش و اطلاع رسانی نتایج تحلیل ریشه ای
  19. مشاركت در تدوین روش اجرایی" نحوه گزارش دهی همگانی خطاهای پزشكی بدون ترس از سرزنش و تنبیه"
  20. برنامه ریزی برای اشتراك گذاری علل خطاهای پزشك
  21. انجام ارزیابی میدانی با موضوع ایمنی بیماران و گزارش به تیم مدیریت اجرائی

رسیدگی به شکایات معرفی واحد

مسئول رسیدگی به شکایات:

شرح وظایف و مسئولیت ها

  1. دریافت شکایات کتبی و شفاهی مراجعین، بیماران و همراهان
  2. جمع آوری ماهیانه شکایات از صندوق های رسیدگی به شکایات بیمارستان
  3. بررسی شکایات واصله، تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و ارائه راه حلهای قانونی موجود به ارباب رجوع و بیماران
  4. تحقیق، بررسی و تکمیل اطلاعات مورد نیاز در اولین فرصت با حضور شاکی و متشاکی
  5. شرکت در کمیته های مرتبط در رابطه با شکایات ارباب رجوع و بیماران
  6. پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات مطرح شده
  7. ارائه گزارش پیرامون موضوع شکوائیه به افراد ذیربط
  8. ارجاع شکایاتی که مربوط به مراجع ذیصلاح دیگر می باشد و دریافت نتایج انجام شده
  9. ارائه راهکار و نقطه نظرات مشورتی به واحدهای ذیربط
  10. جمع بندی شکایات در مقاطع یک ماهه و ارایه ی گزارش آماری به معاونت محترم درمان شرکت در جلسات مربوط به واحد رسیدگی به شکایات

نحوه ی دریافت شکایات

  • مراجعه ی حضوری به واحد رسیدگی به شکایات
  • تلفنی
  • صندوق رسیدگی به شکایات

پیگیری بیماران پس از ترخیص معرفی واحد

مسئول پیگیری بیماران پس از ترخیص:

شرح وظایف و مسئولیت ها

  1. برقرای تماس تلفنی با بیمار / همراه بیمار طبق برنامه زمان بندی
  2. جمع آوری اطلاعات
  3. برگزاری جلسات منظم جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات
  4. تدوین اقدامات اصلاحی در موارد عدم انطباق
  5. پیگیری موارد دارای عدم انطباق